Ce se ascunde în spatele cortinei: evenimente necunoscute pasagerilor în timpul zborului

Atunci când urci într-un avion, poate că te gândești la locul tău confortabil, filmele și muzica disponibile sau chiar la destinația ta finală. Dar ce se întâmplă în spatele cortinei? Ce se ascunde de pasagerii obișnuiți? Oprirea tuturor electronicelor, piloții care dorm majoritatea cursei, măștile de oxigen care îți asigură doar 15 minute de aer, apa din avion care nu este foarte curată, piloții care primesc mese separate în caz că una dintre acestea le provoacă greață, lumina difuză care are scopul de a pregăti pasagerii pentru evacuare, nu pentru somn, pilotul care te poate aresta în mijlocul zborului sau aerul pe care îl respiri care este de la motor. Acest articol va explora aceste și alte aspecte mai puțin cunoscute ale zborului, care ar putea schimba modul în care te uiți la următoarea ta călătorie cu avionul.

Oprirea tuturor electronicelor

Poate părea o măsură excesivă, dar are un motiv în spatele ei. Nu, telefoanele mobile sau alte electronice nu provoacă căderea aeronavei, dar pot fi extrem de enervante pentru piloți în momentul aterizării. Atunci când avionul se pregătește pentru aterizare, piloții se confruntă cu semnalele emise de telefoanele mobile care caută semnal. Acest lucru poate fi deranjant și poate distrage atenția pilotului în momente cruciale, așa că oprirea tuturor electronicelor este o măsură de siguranță necesară pentru a asigura o aterizare sigură pentru toți pasagerii.

Lumina difuză din cabina avionului poate părea un aspect minor, dar are un scop important

Mulți pasageri se așteaptă ca aceasta să fie reglată pentru a le permite să doarmă mai ușor, dar de fapt lumina difuză are scopul de a pregăti pasagerii pentru o eventuală evacuare. Când un avion aterizează în timpul nopții, însoțitorii de zbor diminuează intensitatea luminii pentru a se asigura că, în cazul unei situații de urgență, pasagerii să poată vedea mai bine odată ce ies din avion. Prin adaptarea ochilor la întuneric, se îmbunătățește vizibilitatea în cazul unei evacuări neprevăzute.

Aerul din cabina avionului poate fi surpriza pentru mulți pasageri

Se poate crede că aerul este proaspăt și curat, dar de fapt este aer comprimat de la motor. O mare parte din acest aer (25-50%) ajunge în cabina pilotului, iar restul este destinat pasagerilor. Aerul este introdus în cabină prin o gaură mică din spatele fuselajului, acest proces poate fi denumit „reciclare aer” si este un proces standard in majoritatea aeronavelor moderne. Desi acest lucru poate părea neplăcut, este important să știm că acest aer este filtrat și purificat înainte de a fi introdus în cabină pentru a asigura siguranța și confortul pasagerilor.

Măștile de oxigen din avion sunt un aspect esențial al siguranței pasagerilor

Ele sunt proiectate pentru a furniza oxigen în caz de pierderea a presiunii cabinei. Deși mulți pasageri pot crede că măștile de oxigen le vor asigura suficient timp pentru a ajunge la sol, de fapt acestea oferă doar aproximativ 15 minute de oxigen. Acesta poate părea puțin, dar este suficient pentru a permite pilotului să ducă aeronava la o altitudine mai joasă, unde pasagerii pot respira normal din nou. Este important să știți că aceste măști sunt doar un mijloc de siguranță de rezervă și nu sunt destinate să fie utilizate pentru perioade lungi de timp.

Apa din avion poate părea curată și sigură pentru consum, dar de fapt nu este întotdeauna așa

Sistemele care ar trebui să purifice canalizarea din toalete și cele care alimentează cu apă potabilă avionul sunt adesea aflate la o distanță foarte scurtă una de cealaltă și, uneori, sunt administrate de aceeași persoană. Aceasta poate duce la o lipsă de atenție sau curățenie. Chiar dacă apa este testată înainte de a fi servită, este important să fii conștient de aceste probleme potențiale și să iei măsuri de precauție, cum ar fi evitarea consumului apei de la chiuvetă.

Este normal ca piloții să se odihnească în timpul cursei, dar multora dintre noi ne poate crea neliniște faptul că piloții dorm majoritatea cursei

Studiile arată că cel puțin jumătate dintre piloți dorm în timpul cursei, iar între 43 și 54% dintre piloții chestionați în Marea Britanie, Norvegia și Suedia au recunoscut că au adormit în timp ce pilotau un avion cu pasageri. Este important să știm că acest lucru nu este periculos, deoarece piloții au o rutină specială de odihnă și sunt instruiți să reacționeze rapid în caz de urgență. În plus, există întotdeauna doi piloți prezenți în cabina de pilotaj, astfel încât unul dintre ei poate prelua controlul în orice moment.

Piloții nu au voie să mănânce același lucru

Mâncarea este un aspect important al siguranței zborului, iar piloții sunt instruiți să ia măsuri de precauție pentru a evita orice probleme de sănătate. În acest sens, piloții primesc mese separate pentru a preveni riscul de a se îmbolnăvi din cauza unei alimentații neadecvate. Doi piloți primesc mese diferite și nu le pot împărți, acest lucru se face în cazul unei posibile toxiinfecții alimentare și este una din măsurile de precauție necesare pentru a asigura siguranța pasagerilor. Acest lucru poate părea neobișnuit, dar este un aspect esențial pentru siguranța zborului și confortul pasagerilor.

Pilotul are o autoritate aproape nelimitată când uşile aeronavei sunt închise

Atunci când te urci într-un avion, poate că nu te gândești la autoritatea pe care o deține pilotul. Dar, în timpul zborului, pilotul are o responsabilitate vastă pentru siguranța pasagerilor și aeronavei. Aceasta include autoritatea de a lua măsuri pentru a asigura siguranța zborului, inclusiv arestarea pasagerilor care încalcă regulile sau care se comportă într-un mod periculos pentru alți pasageri sau echipajul de zbor. De asemenea, pilotul poate emite amenzi pentru comportament neadecvat sau ilegal și, în cazuri extreme, poate accepta testamentul unui pasager care se află în stare critică.

Vezi și

VEZI și